PAL Enroll - To Engagement Mentoring ως εργαλείο για την υποστήριξη της θετικής αφήγησης των παιδιών Ρομά και της εγγραφής τους στο εκπαιδευτικό σύστημα
Τα αποτελέσματα της έρευνας του 2011 σε 11 κράτη μέλη της ΕΕ και της έρευνας EU MIDIS 2016 FRA που καλύπτει 9 κράτη μέλη της ΕΕ, επιβεβαιώνουν ότι σε μεγάλο βαθμό τα παιδιά Ρομά υστερούν στα εκπαιδευτικά επιτεύγματα και παρουσιάζουν σημαντικό χάσμα μεταξύ των παιδιών Ρομά και των παιδιών που δεν είναι Ρομά και παρακολουθούν το σχολείο. Παρά τις προσπάθειες για την επέκταση και τη βελτίωση της εκπαίδευσης για τα παιδιά Ρομά με την πάροδο των ετών, έως και το 50% των παιδιών Ρομά στην Ευρώπη αποτυγχάνουν να ολοκληρώσουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και μόνο το ένα τέταρτο ολοκληρώνει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Οι μέντορες Ρομά, οι λεγόμενοι “πρεσβευτές” από την άποψη των προτύπων, αξιολογούνται ως σημαντικό εργαλείο για την αποτελεσματική εφαρμογή της διαδικασίας ένταξης των Ρομά. Η παρουσίαση της επιτυχίας και των καλών αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης στην προσωπική ανάπτυξη είναι ουσιαστικής σημασίας. Η διαμεσολάβηση είναι ένα από τα μέτρα που χρησιμοποιούνται σε όλη την Ευρώπη για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν οι Ρομά όσον αφορά την πρόσβαση στην απασχόληση, τις υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης και την ποιοτική εκπαίδευση. Συνίσταται στην πρόσληψη ατόμων με καταγωγή Ρομά, από τοπικές κοινότητες Ρομά ή με καλή γνώση των θεμάτων των Ρομά, για να ενεργούν ως διαμεσολαβητές μεταξύ των Ρομά και των δημόσιων φορέων.
Ο κύριος στόχος του έργου “PAL ENROLL -To Engagement Mentoring ως εργαλείο για την υποστήριξη της θετικής αφήγησης των παιδιών Ρομά και της εγγραφής τους στο εκπαιδευτικό σύστημα” είναι να εισαγάγει τις τεχνικές και τα στάδια ανάπτυξης της διαδικασίας διαμεσολάβησης των Ρομά σε εκπαιδευτές και επαγγελματίες, ώστε να μπορούν να επωφεληθούν από αυτήν.
Οι μελλοντικοί διαμεσολαβητές θα εξοπλιστούν με νέες δεξιότητες, όπως ο ψηφιακός αλφαβητισμός, η διαπολιτισμική ικανότητα, η εν συναίσθηση και η δημιουργικότητα της θετικής αφήγησης.
Συγκεκριμένα, το έργο έχει ως στόχους:
- Να αξιοποιήσει την υπάρχουσα ευρωπαϊκή εμπειρία στη διαδικασία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε περιθωριοποιημένα άτομα.
- Να προσαρμόσει την υπάρχουσα γνώση σε ένα καινοτόμο. πρόγραμμα κατάρτισης
- Να εισαγάγει μια αξιόπιστη και αποτελεσματική μεθοδολογία καθοδήγησης με στόχο την υποστήριξη των νέων και των παιδιών Ρομά στην εκπαιδευτική διαδικασία και τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
- Να αναβαθμίσει τις υπάρχουσες δεξιότητες των κοινωνικών λειτουργών, των συμβούλων και των εκπαιδευτών στον τομέα των υπηρεσιών υποστήριξης των Ρομά.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 01.09.2022 -31.08.2023